Cases| OKR

OKR als strategisches Management Framework

Situation

Ein etabliertes Finanzdienstleistungsunternehmen musste im Rahmen seiner Transformationsstrategie Ergebnistransparenz und operative Geschwindigkeit erhöhen. scaleon verankerte Objective & Key Results als Zielsetzungssystem bei mehr als 200 Führungskräften und Mitarbeitern über alle Geschäftsbereiche hinweg.

Approach

Approach: We worked hand-in-glove with a team of internal innovation managers and a scaleon team. We closely aligned on a weekly basis with the senior leadership of the unit. In addition we partnered with Software company Mooncamp to orchestrate the roll-out including tool-support from Day 1

OKR Concept: We developed an OKR system for the innovation unit to drive focused execution of the strategy of the unit. We developed recommendations to adjust the strategy layer to maximize impact of the OKR framework

Enablement: We enabled teams to define goals and work within the OKR system, empowering OKR masters to lead their respective teams.

Roll-Out: We collaboratively defined high-quality OKRs with OKR owners based on functional and departmental strategy and facilitated alignment workshops for teams and departments.
Scale: We reorganized the OKR community towards a self-organized Community, refined the training and onboarding process, and established a quality assurance process.

 

Results

Our efforts led to the successful enablement of teams across four? countries, including the US and APAC, to work with OKRs. We built and implemented a tailored OKR concept for strategic innovation and created supporting materials to guide the process. Additionally, we facilitated organizational feedback through surveys and established an OKR community and circles to ensure a seamless handover from our team to the client’s internal employees.

 

MAYBE
YOU LIKE

Plättchen
Cases
OKR Einführung im Innovationsbereich von Covestro
Nach Definition der Strategie, schaffte scaleon einen ganzheitlichen OKR Ansatz, um Ziele transparent zu definieren und über die gesamte Funktion abzustimmen. scaleon begleitete das Unternehmen über einen Zeitraum von 18 Monaten für eine echte Verankerung von OKRs in der Steuerungskultur des Bereichs
Pfeile klein
Cases
Digitale Transformation bei Elia Group
Im Rahmen der umfangreichen Transformation bei Elia, Aufbau von QBR als strategisches Steuerungsinstrument und Begleitung des Roll-outs über die Produktcluster. Scaleon arbeitete hier sowohl konzeptionell am Design des Systems als auch hands-on bei der Unterstützung der Teams in der Anwendung.
This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.